Pages

January 8, 2010

::yang lemah itu aku...::


dugaan hebat adalah untuk orang yang hebat...

layakkah aku?
mampukah aku?

yang lemah itu aku..
yang selalu futur itu aku..
yang asyik terbabas keluar landasan itu aku..
yang cepat mengeluh itu aku..
yang cepat penat itu aku..

kagum pada mereka yang mampu bertahan..
istiqamah dalam iman..
jiwa tenang walau sendirian..
bahagia dalam khalwatnya dengan Allah..

terus-terusan membaiki diri..
memantapkan hafazan al-Quran..
meningkatkan bacaan ilmiah..
tidak segan silu meluangkan masa di atas sejadah..

tapi...
aku?

halwa hati,
noorsalinamohdbaharuddin

2 comments:

atiqahmki said...

hu, reading this entry buat kite trigt kt satu buku ni. kak shidawatie kt taylors dulu bg kite buku ni. tarbiyyah dzatiyah tajuk die. by
Abdullah bin Abdul Aziz Al-Aidan.

ni ade ringkasan die kat dlm format pdf. bacalah tau bile brksempatan :)

pustakahanan.googlepages.com/RingkasanTarbiyahDzatiyah-Abdullahbi.pdf

saLiNa said...

mekaseh bnyk2 tiqah :D