Pages

February 21, 2010

:: can't believe ::

alhamdulillah..
subhanallah..
allahuakbar..


i've made it!
a decision that can be considered
as 'big' at this moment..
yes, i've made that decision..

sesak nafas saya dah hilang..
saket2 saya dah makin pulih..
saya..
saya tenang.


tapi..
orang sekeliling yang salah faham..
orang sekeliling yang tak faham..
orang sekeliling yang tak cuba faham..
orang sekeliling yang buat-buat tak faham..
orang sekeliling yang taknak faham..
takde pemahamannya terhadap keputusan saya.

terus terang, saya kecewa.
hairan, pelik, kenapa sampai macam tu sekali..
kalau lah mereka tahu apa yang terbuku di hati..
kalau lah mereka faham rasa hati yang resah ni..
yang menyebabkan air mata bercucuran selalu..
yang membuat saya rasa bersalah kepada agama..

tidak mengapa. saya sabar.

"Dan kami pasti akan menguji kamu dengan
sedikit ketakutan, kelaparan, kekurangan harta,
jiwa dan buah-buahan.
Dan sampaikanlah berita
gembira kepada
orang-orang yang sabar"

[al-Baqarah:155]

saya belek kisah Nabi-Nabi terdahulu..
saya tersentak. malu.
mereka tidak sedikitpun mengeluh.
malah tetap yakin dan bertambah iman kepada Allah.
malu saya. malu.

sekarang, saya tenang.
sekurang-kurangnya saya telah memulakan langkah itu.
walaupun kecil..
[kata orang, sikit-sikit lama-lama jadi bukit]
kalau boleh, saya nak bina gunung.

saya bukan lagi boneka yang hanya memintal benang..
saya dah memulakan langkah membuat baju saya sendiri..
inshaAllah.

terima kasih kepada yang memberi panduan, kekuatan, keberanian.
doakan saya.


usaha yang kecil memang tak nampak hasilnya dalam sekelip mata,
moga hasilnya Allah tampakkan di akhirat. ameen~

terhutang budi,
Noor Salina Mohd Baharuddin


2 comments:

Daffodil said...

salam ziarah kak salina
=)

moga terus kuattt!!!!

saLiNa said...

salam..
azwin ek? :D